Adelaide

Så, nu har vi varit i Adelaide några dagar. Ska göra ett försök att blogga trots crapy internet. Vi får ha datorn i fönstret för att få någon kontakt med wifi :) men det är iaf internet :D.



Det första vi ser från flygplatsen är tada... Ikea ! :D, där kan man om man vill äta svenska köttbullar, knäckebröd och kaviar för er som inte klarar er utan det :). Vore trevligt om dom hade lite svenskt snus fast ja betvivlar det men man vet ju aldrig, är snus lagligt i Australien?



Lite sightseeing i staden :). Staden innehar en miljon invånare så jag antar att den är i storleksklass som Sthlm även fast den känns mindre än så.
I Adelaide så har dom valt ut en busstur som går igenom staden som man kan åka gratis, skitsmidigt. Det innebär att vi kan hoppa på i närheten av vårat hostel och av vid coles som är en av de billigare supermarkets i Australien, typ som Ica i Sverige.



Jennifer har hittat en "liten" kotte att leka med :). Seriöst så har jag nog inte sett någon större kotte i mitt liv :).

För er som ska besöka Australien så kan det vara bra att veta att vi har upplevt Australien som generellt dyrare än Svergie.
En halvliter coca cola kostar 20 kr i en billig affär, 2st kan man få för 35kr.
En 33cl öl kostar 20kr i affären men man kan dricka på puben för 35kr.

Fan , tappa kontakt med internet och då försvann resten jag hade skrivit här, men vi får väll vara nöjda såhär då.

/Jimmy

Kommentarer
Postat av: maud

kram mina sötisar

2011-11-30 @ 09:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0