Bali

Jag brukar inte hylla länder men när man stiger ut från shoppingcentret och möts av denna utsikt



då är det svårt att inte bli förälskad i landet. :)

Bra vågor är det också i kuta vilket gör att man måste prova



att surfa. Sjukt svår sport ! Men jag antar att det är lite som lära sig snowboard, man får lägga ner rejält med tid på det. Men efter varje gång man lyckats komma ett steg längre så tänkar man "bara en våg till".

Första dagen hyrde jag en bräda en timme för 70 000, surfa dock över tiden men ingen som tar tiden direkt.
Idag hyrde jag för 50 000 för 2 timmar. Efter dagen så fråga jag hur mycket en hel dag kostar och han svara 100 000, bra och veta är att alla priser är förhandlingsbara och ! om du är på kuta beach och priset inte passar så finns det hur många personer som helst som hyr ut. Imorgon så får jag se vad priset blir :).

här finns valutaomväxlare för er som undrar om priset http://coinmill.com/IDR_SEK.html
och
10 000 = 7.5kr
50 000 = 37kr
70 000 = 52 kr
100 000 = 75kr
134 000 = 100kr

så har ni en prisbild på ett ungefär. Taxin tillbaka från stranden kostade 10 000idr !! alltså under 10 kr för en taxi på nån km. Detta gör bali till det land i Asien som vi varit i, till det billigaste taxipriset hitills.

OBS stort obs, priset gäller endast bilar som kör med taximeter försökra er alltid om det innan ni kliver in i bilen.

Vi har åkt resor tidigare, frågar man en annan taxi än blue bird eller blå taxi så fick vi ett pris på 70 000 för en resa som skulle kosta 15 000idr med blue bird.

Gällande taxi till och från flygplats så tror jag knappast att någon slår blue bird eller annan taxi med taxa meter.
Hotell brukar vilja ha 140 000 taxi eller 70 000 för shuttle bus. Idag fråga vi chauffören hur mycket det skulle kosta med blue bird, han svara "cirka 40 000 beroende på trafik".

Nu säger vi God Natt så syns vi imorgon :)



skulle ni ha frågor eller nått sånt så kan ni mejla mig på [email protected] så ska jag försöka hjälpa er i den mån jag kan :)

/ Jimmy

Kommentarer
Postat av: maud

http://www.familjeliv.se/Forum-3-45/m50658610.html

2011-10-29 @ 12:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0