Vi skulle ha varit i Sverige idag om inte....

Planerna var att vi skulle åka till Australien från Bali, igår satte vi oss på flyget, tanken med resan var att jag och jennifer skulle ta hand om varandra samtidigt som jimmy jobbade. Så vi hade ansökt om holiday visa samt en working holiday visa.

Det blev dock ett problem när vi kom fram. De ville utvisa oss direkt ur landet(eller jimmy) jag och jennifer fick glädjeligen komma in till landet men Jimmy skulle bli hemskickad antingen till Sverige eller bali.

Detta pga att vi hade misstolkat en fråga på workin holiday visat... Frågan var " do you have an dependent children" och vi kryssa i nej på den då det är jag som kommer ta hand om jennifer under tiden han jobbar. Som man gör i Sverige. Detta gillade dem inte då de egentligen menade med frågan var "har du några barn"?

Så vi satt där inne, precis som ni sett på gränsbevakningen australien, i ett litet rum, med ett stort fönster som vi inte kunde se ut i utan bara de som står utanför se in i. Mitt i natten, kändes jävligt hopplöst då hon gång på gång sa att vi skulle bli utvisade snart. Jimmy fick stanna kvar tills hans plan gick och sen fick jag och jennifer göra vad vi ville. Det var helt sjukt, hade de ingen empati för oss? Fatta de inte att vi missförstått frågan?

Hon påstod att Jimmy hade ljugit för dem, och det var allvarligt. men från hans sida var det ingen lögn utan ett missförstånd.

Hon lämnade oss för en halvtimme, det kom in en snällare kvinna och fråga om vi ville ha något och hon berättade att hon tyckte sååååå synd om oss och hon visade ju mer empati än den andre tanten.

Så Jimmy ville ha kaffe men jag var helt borta då jag hade haft huvudvärk sen 5 på dagen och den var nu 4 på natten...


Efter en stund kommer hon tillbaks och säger: "jag låter dig komma in i landet, men din fru får inte stanna här i längre än 3 månader." Vi borde ha kännt lycka här men jag var bara arg på henne för att hon varit så taskig mot oss. Men jaja tillslut kom vi in i landet. Helt förstörda var vi och helt slut.

Nu dagen efter känns allt bra...

orkar dock inte skriva mer men vi har roliga nyheter att berätta.. Vi kan skriva dem imorgon om ni läser då =)

kram kram

Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch stackars er... tänker på er kraam jessica johan melvin

2011-10-29 @ 19:45:16
Postat av: Ida

Huvva vad hemskt! Å vilken j**la korkad fråga, fel å skriva DO YOU HAVE ANY CHILDREN eller?:P Ja men tur att dom släppte in er. Hoppas nu att ni får en underbar vistelse där!:)

2011-10-29 @ 20:39:43
URL: http://mrstongco.blogg.se/
Postat av: maud

e.google.se/translate?hl=sv&langpair=en|sv&u=http://www.immagine-immigration.com/life-in-australia-for-migrants/finding-a-job-in-australia.html

2011-10-30 @ 11:28:50
Postat av: Anonym

google.se/translate?hl=sv&langpair=en|sv&u=http://www.immagine-immigration.com/life-in-australia-for-migrants/finding-a-job-in-australia.html

2011-10-30 @ 11:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0